A Toyota tavaly 14,6 százalékos növekedéssel rekordot jelentő 17 300 darab jármű eladását regisztrálta az új személyautók és kishaszongépjárművek együttes magyarországi piacán. Ez 13,5 százalékos piaci részesedést hozott számára, 1,8 százalékponttal magasabbat a 2022. évinél - közölte a márka magyarországi importőre, a Toyota Central Europe.
A Volvo rekordszintű globális autóeladást ér el 2023-ban, amelyben fontos szerepe volt az elektromos autók töretlen népszerűségének - számolt be a vállalat saját oldalán.
Az Egyesült Államokban 2,5 százalékkal csökkent az új lakások eladása júniusban az előző hónaphoz képest, így az egész évre kivetített értékesítési darabszám 697 ezer volt - közölte az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán.
A globális chiphiány az autóipar legégetőbb problémájává nőtte ki magát, a világban gyakorivá váltak a rövidebb-hosszabb ideig tartó ideiglenes gyárleállások, amelyek jelentős kiesést eredményeznek a vezető autógyártók termelésében. Az iparágnak ráadásul más kihívásokkal is meg kell küzdenie: az alapanyag-ellátási problémák, a szállítmányozási költségek megugrása, az acél, a műanyag és a magnézium szűkülő kínálata, a nyersanyagárak növekedés egyaránt jelentősen megemelte a gyártás költségeit. Mindezek együttes hatására jelentősen drágultak az új autók a világban és látványosan megnövekedett a megrendelés és átadás közötti várakozási idő. A kialakult helyzetben sokan a használt autók felé fordulnak, amelyek árában szintén kétszámjegyű drágulás következett be néhány hónap leforgása alatt. A közeljövőben enyhülés aligha várható, az előrejelzések szerint a globális chiphiány még 2022-ben is súlyos károkat okoz majd az iparági szereplőknek, a vásárlók pedig még magasabb árakkal találkozhatnak az új- és a használt autók piacán.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Végső megoldás: atombomba?
A Szilícium-völgy legnagyobb vállalatai fognának össze.
Szomorú módja ez egy karrier lezárásának.
Erre vár a fél ország.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?